Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5
w Piotrkowie Trybunalskim
Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum Ekonomiczno-Handlowe w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim jest wśród 500 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł Srebrnej Szkoły 2024

Kotlina Kłodzka i Praga

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 7 =
Link

Dwa dni bardzo szybko minęły … niestety. Ale logistycy z klasy II L i III L będą mięli co wspominać. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania kopalni złota w Złotym Stoku. Mogliśmy cofnąć się o kilkaset lat, by poznać pracę ówczesnych robotników pracujących w kopalni. Zwiedziliśmy Sztolnie Gertrudę, byliśmy świadkami eksperymentu oraz widzieliśmy jedyny w Polsce podziemny wodospad. Ponadto obejrzeliśmy wystawę i wyroby w Muzeum Minerałów, które zaskoczyły nas wieloma różnorodnymi, pięknymi kolorami i strukturami. Dzień zakończyliśmy wejściem pod wodospad Szklarka – trochę wysiłku opłacało się, by zobaczyć ponad 13 metrowy wodospad. Drugi dzień zaczęliśmy pysznym śniadaniem i wyruszyliśmy do stolicy Czech – Pragi. Spacer po największych zabytkach miasta był długi, ciekawy i niezwykle interesujący. Zobaczyliśmy m.in.: Zamek Praski – dziedzińce zamkowe, katedrę św. Wita. Przeszliśmy Mostem Karola na Stare Miasto – wszędzie pełno ludzi, rozmowy w przeróżnych językach i mnóstwo ciekawych mniejszych i większych atrakcji historycznych z ciekawymi legendami. Oczywiście mięliśmy również czas na zakupy czeskich specjałów. I nadszedł koniec oraz długa droga powrotna. Zapraszamy do naszej galerii, by choć troszkę poczuć klimat naszej wyprawy.